Pokud pracujete pro více klientů, nebo alespoň na více projektech, hodí se sledovat čas který jednotlivým úkolům věnujete. Můžete si vše značit do svého diáře, nebo používat tabulku v Excelu, ale nebude to asi příliš pohodlné.
Já osobně používám službu Toggl - https://www.toggl.com
S omezenými funkcemi službu můžete používat zdarma, za plnou funkcionalitu zaplatíte 5 USD měsíčně. Pro základní přehled o tom, kolik času strávíte na konkrétním úkolu nebo pro určitého klienta ale bezplatná verze docela postačuje.
Službu můžete začít používat hned po jednoduché registraci - nebo se můžete přihlásit pomocí svého Google účtu. Základní princip je velmi jednoduchý. Máte k dispozici stopky, které spustíte a začnete pracovat. Po ukončení práce stopky zase vypnete. Můžete si nadefinovat klienty a projekty - a to pro základní přehled v bezplatné verzi stačí.
Nemusíte mít stále otevřenou stránku s časomírou, můžete si stáhnout desktopovou aplikaci (Windows, Mac i Linux) a dokonce i aplikaci pro váš mobilní telefon (iPad nebo Android). Můžete tak měřit čas klidně i v terénu.
Ve svém účtu pak najdete přehledné statistiky, grafy a reporty. Můžete si nechat zasílat přehledy mailem, nebo data exportovat v CSV či PDF.
V placené verzi je pak funkcí daleko více, jak pro týmovou spolupráci, tak pro samotnou práci s daty. Můžete je používat jako podklady pro fakturaci, sledovat své spolupracovníky, sdílet čas na projektech...
K dispozici je i API rozhraní, takže s daty můžete pracovat i ve svých projektech, nebo použít již existující napojení - např. na Basecamp.
Měření času s tímto systémem je velmi jednoduché a příjemné. Velice rychle si před začátkem práce na nějakém úkolu zvyknete "píchnout" a po skončení zase "odpíchnout". Není to nijak obtěžující a odměnou vám bude třeba na konci týdne rekapitulace, co že jste to vlastně celou tu dobu dělali...
Štítky: Produktivita, Tipy a triky
© 2024 i-servis.cz | tel: +420 776 661 580 | info@i-servis.cz | mapa stránek